نظم حاکم بر جهان به بن بست رسيده است

به گزارش ميراث آريا(chtn)، به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري؛ دکتر محمود احمدي‌نژاد صبح امروز (چهارشنبه ) پيش از عزيمت به اندونزي براي شرکت در اجلاس \"دموکراسي بالي\" در مصاحبه با خبرنگاران، اظهار داشت: مجمع دموکراسي بالي به منظور همفکري، مشورت و ساختن آينده بهتر در جهان توسط کشور اندونزي پايه‌گذاري شد و مهمترين دليل ايجاد آن اين بود که دموکراسي موجود در عالم پاسخگوي نيازهاي جامعه بشري نبوده و با فرهنگ بسياري از ملت‌ها و دولت ‌ها در مغايرت است.

رئيس‌جمهور ادامه داد: براساس اين ايده بايد هر قاره‌اي با ويژگي‌هاي فرهنگي و انساني خود مدل‌هاي اعمال حکومت را براي خود تعيين کنند.

دکتر احمدي‌نژاد با بيان اينکه علت اصلي حضور در اين اجلاس موضوع نظم آينده جهان است که امروز به بحث اول و اصلي در دنيا تبديل شده است، تصريح کرد: نظامي که امروز در جهان حاکم است به بن‌بست رسيده و موضوع جايگزيني نظم موجود در بين سياستمداران، انديشمندان و صاحبنظران مطرح است و از آنجايي که انقلاب اسلامي در اين خصوص طرح‌ها و نظريه‌هاي بسيار مثبت و سازنده اي را دارد در اين اجلاس شرکت مي‌کنيم تا ديدگاه‌هاي روشن ملت ايران را مطرح کنيم.

رئيس‌جمهور خاطر نشان کرد: در حاشيه اين اجلاس نيز با برخي از سران شرکت‌کننده ديدار داشته و در خصوص روابط دوجانبه و مسائل و موضوعات بين‌المللي گفتگو و مذاکره خواهيم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1391081712